٢‏/٧‏/٢٠٠٦

عفوا - البدلة فالتليين


المشهد:
أنا وواحد صحبي طالعين من كارفور كنا بنشوف الكمبيوتر أكسيسوريز من اللي عليها عروض الصيف !
وفجأة ... !!!!!

اتنين - واحد و واحدة ماشيين في كارفور ... الولد لابس بدلة والبنت لابسة فستان خطوبة - وماشي وراهم زمرة من أقارب وأصدقاء الهابي كابل :)

أنا: إلحق يا لطفي
لطفي: أييييه !
أنا: شوفت اللي واخد خطيبته يوم الخطوبة يفسحها فكارفور ده :)
لطفي: هههههه - متشاورش بس
أنا: تفتكر ممكن يكونوا بيجيبوا حاجات للعشاء وحيعملو سندوتشات عالسريع كدة فالبيت :)

نقترب من المذكورين ...

لطفي: يالهوى ! - أنا أعرف الواد ده ... ده كان معانا فالكلية (كلية طب - ربنا يعفو عنكم)
أنا: (نظرة ذهوول)
.
.
.
الواد: أهلا يا لطفي - إزايك (نظرة فخر تعتلي وجهه المبتسم)
أنا (مقاطعا): ألف مبرووك ... ربنا يتمم بخير (مادا يدي مصافحا وعلى وجهى ابتسامة المناسبات السعيدة)
واحدة (كمبارس كانت ماشية معاهم): ... طب حنتمشى احنا قدام شوية
لطفي: ألف مبروك ياحمد
الواد: عقبالك يا لطفي ...
.
.
.
الواد: انت فين دلوقتي ؟
لطفي: في مستشفي *** ... وأنت ...
الواد: أنا ف ***
لطفي: طب عال ...

لحظة صمت مطبق - أصوات تتعالى فالخلفية لأناس مجهولين في كارفور

الواد (بغتة): متنساش - كتب الكتاب يوم 22 الشهر ده في قاعة *** عالبحر ...
الواد: اتصل بيا قبليها بكام يوم كدة عشان ابقى اديك دعوة ...
لطفي: اكيد - ربنا يسهل
لطفي: طب أسيبكوا بقى ... ألف مبروك
أنا: مبروك يا باشا (إبتسامة فرحة - أونطة مبالغ فيها)
الواد: الله يبارك فيكم
.
.
.
يبتعد الموكب السعيد ...

أنا: انت بتعرف الشخصيات دي إزاي أنا نفسي أفهم
لطفي: عشان تعرف اننا كان معانا عاهات فالكليه ...
لطفي: تصدق - الواد ده كان ساعات يجي الكلية كدة ببدلة ... بدون أي سبب - ولما كنا نسئلة كان بيقول أصلي جايب شوية بدل جديدة وبجربهم
أنا: ههههههههههه
أنا: أكيد كان بيعلق على ضهره "عفوا - البدلة فالتليين"

4 Comments:

Blogger Geddo Iskandar said...

loooool

fakhfafina :D

el mosyba eno momken tkon el 3arosa 2alet lel 3ares bdala3"3awad ... nefsy f 3aseer 2asab" looool - wel wad 3awad makdebsh 7`abar akeed :D

ama syadtk fa ana la 2astab3ed 3aleky ay 7aga ...

... haaamieeees

3ouudddy ya haamiis :D

٣/٧/٠٦ ١٢:١٩ ص  
Anonymous غير معرف said...

ههههههههههه

انا نفسي افهم حاجة طيب.. كانوا بيعملوا ايه في كارفور؟ ماتقوليش بيجيبوا جبنة رومي ماركة صحي ومفيد! :D

٣/٧/٠٦ ٣:٠٣ ص  
Blogger Maat said...

loooooooooooooooooool
looool
the comments aslan are as funny as the post.

bas balash 7ekayet el mat7af el masy de, sebohaly ana w nephthys netkhane2 3aleha. aw ana mosta3ada ya epitaph 2a3melek fara7ek fel ma3bad 3andena, da 7ata mokayaf w gamed gidan.

٣/٧/٠٦ ٥:٠٤ ص  
Blogger mitar2a3 said...

hia malha alabit far3oony kida?!
epitaph, hwa siatik mil osra el kam? lol :D

bas hwa fi no3in min l nas di nou3 baseet w 3'alban egtima3ian w madian(nas kteer gidan)w dol ana msami7hom bigad

ama el nou3 el tany fa dol ba2a yagib l t7'alos minhom bil e3dam shankan m3 sabk l esrar w trasod lol

٣/٧/٠٦ ٦:١٩ م  

إرسال تعليق

<< Home